söndag 22 maj 2016

Sommarvärme

Så här mitt i den nagelbitande hockeyfinalen skall jag passa på och skriva ner ett par rader. Egentligen har jag inte alls följt med hockey-vm i år annat än slutresultaten för Finlands del. Kanske just därför som det gått extra bra i år när jag inte tittat. Så jag borde kanske inte titta på finalen nu heller, inte ens med ett halvt öga och öra som nu.
Sommaren kom med besked idag och vi har fått njuta av den första riktiga sommardagen. Passligt att den råkade infalla just på en söndag när de flesta varit lediga.
Synd att pollensäsongen tycks vara på topp för tillfället. Siri lider, snorar och gnuggar sina ögon trots att vi medicinerar med lite av varje.
Annars är det full fart i vanlig ordning. Endast två skolveckor kvar till sommarlov för Siri. Det betyder också högsäsong på jobbet för min del och jag har två extra långa arbetsveckor att se fram emot. Men belöningen får vi ganska snabbt efteråt och vi kommer att inleda sommarlovet med en liten semestertrip hela familjen. 

2 kommentarer:

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad