fredag 25 mars 2016

Återuppstånden

Kalasandet övergick i sjukstuga och det blev lite gnälligt i stugan. Det var Signar som insjuknade och fick en besvärlig hosta och feber. Jens var tvungen att stanna hemma från jobbet så att jag fick städa upp alla kalufser till påsken som planerat. Vi konstaterade att det var första gången på vårat 8 år långa föräldraskap som vi hämtade ut intyg för vård av sjukt barn. Vi har alltid lyckats lösa det på något sätt med barnvakt eller skiftesarbetande. Så det var väl helt ok att stanna hemma två dagar i alla fall. Torsdagen var farmor snäll och hjälpte ut oss.  
Men nu är vi alla på benen och vi hoppas få fira påsk pigga och glada. Signar är på topp och har hjälp till med städandet till påsk!?
Påskpyssel med nabbipärlorna har vi också ägnat oss åt i veckan. I Sverige på Panduro hittade vi den äggformade pärlplattan. Vi har nästan slåsst om att få pärla i den, jag med. 

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag har frågat förut (glömsk tydligen) : ) varifrån köper du pärlplattor och pärlor. Har en dotter som också älskar att pärla skulle gärna köpa fler sorters plattor. Tack för en inspirerande blogg. / Jeppisbo.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Förlåt för sent svar, men hoppas du ser det här i alla fall. Jag köper lite här och där faktiskt, men det mesta är nog från BR-leksaker. De brukar ha bra erbjudandet på pärlor och jag gillar när man får färgerna påsvis och inte allt i en stor burk. Tar så lång tid att sortera då ;). Olika plattor finns bra på t.ex sinoopperi eller panduro

      Radera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad