torsdag 1 oktober 2015

Dagisinskolning

Vi har precis avslutat veckans dagisinskolning och bebisen sover nu gott hemma ute i vagnen. Inskolningen har hittills gått riktigt bra. I tisdags lämnades han ensam för första gången, då 45 min. Idag lämnades han ensam ett par timmar på förmiddagen och det gick också riktigt bra. Han vinkade glatt från tanten (eller förlåt, jag borde kanske skriva pedagogens) famn och protesterade inte det minsta när jag stängde dörren och gick. Hoppas det håller i sig och inte blir bakslag i första taget (för det vet jag att det  högst antagligen blir) För min del gick det också över förväntan att lämna och åka, givetvis tack vare att jag inte behöva stänga dörren och lämna en ledsen "bebis". Den dagen vet jag att känslan i bilen därifrån är helt annorlunda.
För Sagas del har det också gått riktigt bra. Hon lämnade hela dagen redan i tisdags. Hon hade sett fram emot vilan så mycket och krävde att få lämna ensam kvar när jag och Signar åkte hem. På måndag blir det sista inskolningsdagen, på onsdag kör vi igång på riktigt och vi inleder dagsirumban på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad