måndag 28 september 2015

När hela nätet kraschar

Den vanliga inloggningen nu på kvällskvisten när alla andra i det här huset sover. Kolla och uppdatera ev. egen blogg, snabbläsa några andra bloggar (för tillfället väldigt få), kika in Sevendays, skrolla FB och de senaste uppdateringarna där. Så brukar kvällsritualen se ut. Plötsligt går det inte att logga in på FB, tillfälligt nere, försök igen om en stund. Hjälp! Plötsligt börjar tankarna snurra och man blir påmind om dagens teknink. Tänk om bloggen kapar, tänk om tidsbokningen försvinner, tänk om datorn kraschar, tänk om jag skulle förlora alla bilder och alla dokument, tänk om min googlekalender försvinner i rymden. Tänk så bra med dagens teknik, så länge den fungerar. 
Nu under inläggets gång blev jag som tur inloggad på FB igen och läget är under kontroll. Nu kan jag fortsätta med mina dagliga rutin.
Inga andra funderingar för dagen, förutom hur jobbigt det är att söka med ljus och lykta genom ett helt hus efter en spårlöst försvunnen läsebok, tillhörandes en viss förstaklassare. Misstänker starkt en viss lillasyster och det återstår bara att gå igenom alla hennes väskor och gömmor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad