måndag 13 juli 2015

Bloggtorka och instagram, den senaste uppdateringen

Känns som om bloggvärlden är ganska lam för tillfället. Som snart 7-årig bloggare borde jag börja veta det att juli alltid har en tendens att vara lugnare. Både för oss bloggare och bloggläsare, och det har väl också sina självklara själ. Instagram däremot tycks inte lida av samma torka och det är betydligt lättsammare att knäppa en bild och bläddra i det flödet. 
På instagram hittar ni mig under @jessicaharf,  betydligt livligare där än i den här kanalen för tillfället.

Helgen levererade mest jobb för vår del. Jag och Jens bytte av varandra och såg inte mycket av varandra varken lördag eller söndag. Barnen gick det ingen nöd på och vi hittade på en hel massa skoj  där emellan. Vi besökte villan och vi mumsade grillmat i lekstugan medan Jens och Siri jobbade hårt. Siri hade hade lekkompis på besök igår medan Saga fick besöka marknaden i grannstaden med moffa och Bettan. Vi hann också med ett besök hos farmor Daga efter en runda till grillkiosken med följande barn. Rätt skall vara rätt.
Måndag och ny arbetsvecka, den här veckan och följande kommer det att vara lite ombytta roller här igen. Jag kommer att jobba lite mera medan Jens "semestrar" och tar han om hemkarusellen. Har på känn att det kommer bli riktigt skönt, för min del i alla fall.
Siri startade veckan hårt och cyklade till mommo, i hennes sällskap förstås. Det har länge stått på hennes önskelista och idag blev det av. En 10 km lång cykelfärd tillsammans med mommo gjorde hennes dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad