söndag 7 juni 2015

Polkupeds bloggevent

Till Molpe for vi jag och Signar. Eva och polkuped hade "officiellt butiksinvigning" och ställde till med bloggevent för några inbjudna bloggrävar. Vi fick börja dagen med lunch på Starnd-mölle i byn. Oxfilé med djävulssås fick jag på min tallrik och bättre söndagslunch kunde jag inte önska mig.
Om man samlar ett gäng bloggare på en restaurang är risken stor att det ser ut så här. Kameror på bordet hör lika mycket till dukningen som servetterna. Och kom ihåg, rör inte maten innan den är förevigad på bild
Sedan for vi till gula huset och drack kaffe samt fortsatte ätandet och pratandet. Jag hade vid det här laget försök få Signar att somna två gånger i vagnen, utan resultat. Han ville givetvis också se gula huset och allt där omkring.
Idyllsikt och gemytligt. Barn i mängd och massor (om man tycker att 11 är massor) och kanske lika många hönor och någon tupp. Dem räknade jag aldrig, jag var mest förundrad över hur stora och sällskapliga en del av dem var. 
De hade verkligen lyckats med sin lilla fysiska butik. Cyklar på längden och brädden, ringar, linor, kläder och diverse utrustning i rader. Lokal företagsamhet när den är som bäst. Jag passade på att införskaffa en present till den blivande 1-åringen samt en hjälm till mig själv som jag så länge tänkt införskaffa.
Tack till Eva och Thomas för att vi fick komma. Tack också till Marica, Linn, Cecilia och Petra för sällskapet. (klicka på deras namn för att komma till deras bloggar för mera ord och bilder från dagen)
De påminde mig alla om att jag som trebarnmor borde veta att det blir inte alltid som man tänkt sig och planerat. Ibland blir det sämre, så som i fallet Signars vila för dagen. Han slockande i vagnen passande nog strax innan hemfärd. Som tur sov han gott hela vägen hem i bilen sedan också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad