lördag 20 juni 2015

Midsommarafton

Sällan har man väl skådat så varierande midsommarväder som i år. Ömsom solsken, ömsom regn, de sociala medierna levererade stålande solsken blandat med störtregn. Hos oss blev det flera gånger bättre än väntat. Vi kunde äta utomhus tack vare moffas nybygge och vi slapp bära porslinet in och ut som vi varit med om något år tidigare. Maten smakade utmärkt och Jens hann göra oss sällskap innan maten kallnat. Flickorna hade sällskap av grannbarnen och Signar uppförde sig rätt exemplariskt och orsakade ingen större svettmängd för någon. Stövlarna användes flitigt, men utebyxorna kunde vi i alla fall skippa och flickorna vågade t.o.m. doppa tårna i vattnet.
Ikväll fortsätter festlighetena på hemmaplan och vi inväntar gäster i form av Signars faddrar (en del av dem) Först av allt hoppas jag vi hinner få ihop familjen samlad igen som är lite utspridd. Saga lämnade kvar på villan och Siri och Jens är ute på uppdrag idag igen. Signar sover och laddar batterierna jag och jag borde egentligen göra något helt annat än det här, men jag kunde inte hålla mig tack vare det otroligt ovanliga lugnet i det tomma huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad