söndag 14 juni 2015

Ett eget träd

Trädgårdsjobben avlöser varandra precis som sig bör den här tiden på året. Vi rensar ogräs, radar stenar, vattnar, tvättar och oljar trappor om vartannat. Som tur vet jag mina begränsningar och hur mycket jag orkar och vill med så jag påstår att vi ändå gör allt trädgårdarbete i mycket mycket liten skala. Det är vackert att titta på men ack så mycket roligare att göra något annat än stå på alla fyra i trädgärden.
Det som däremot inte är som sig bör den här tiden på året är vädret. Jag är trött på mössor, vantar och utekläder. Låt det bli sommar på riktigt nu.
Igår kväll kom äntligen Signars äppelträd ner i jorden. Nu är det bara att vänta x-antal år på riklig och god skörd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad