måndag 15 juni 2015

Barnens svar och funderingar

Lillemor hade en lista med frågor om sig själv på sin blogg som hon hade frågat sina söta bär Siiri & Fanny (tvillingflickor födda -08). Jag tyckte den var så trevlig och hon hade fått så roliga svar så jag kopierade den rakt av och frågade Siri och Saga samma saker. Här kommer deras svar och deras syn på mig

1. Vad säger mamma ofta till dig?
Siri-Att vi skall sluta
Saga-Försiktigt så inte Signar faller och Kan ni hjälpa mig.

2. Vad gör mamma glad?
Siri-Då vi är snälla
Saga-Då vi gör något roligt

3. Vad gör mamma ledsen
Siri-Då vi är dumma
Saga-Då du blir arg

4. Hur får mamma dig att skratta?
Siri-Jag har aldrig sett dig skratta...eller jo, när pappa säger något roligt

5. Hur var mamma som barn?
Saga-Fanns vi ens då?
Siri-Snäll hoppas jag

6. Hur gammal är mamma?
Siri-32-33

7. Hur lång är mamma?
Saga-oj, det vet jag inte

8. Vad tycker mamma om att göra?
Saga-Laga mat
Siri-Va? Jier on faktiskt he?...okej!

9. Vad gör mamma när hon inte är med dig?
Siri-Är i jobbet eller städar. Eller diskar eller lagar mat eller lagar Signar och sova.

11. Vad är mamma bra på att göra?
Saga-Laga mat
Siri-Läsa, natta Signar, stå på händerna

12. Vad är mamma inte så bra på?
Saga-Att röja gräs

13. Vad jobbar mamma med?
Siri-Klipper hår

14. Vad är mammas favoritmat?
Siri-Det vet jag faktiskt inte

15. Vad är du stolt över med mamma?
Siri-Att du lever
Saga-Då du myser med mig

16. Om mamma skulle vara en superhjälte, vilken?
Siri-Super Snälla Silversara

17. Vad gör du och mamma tillsammans?
Siri-Går ut och gå
Saga-Myser och leker kurragömma

18. Vad har du och mamma gemensamt?
Siri-Vi bor i samma hus

19. På vilket sätt är du och mamma olika?
Siri-Du har mörkt hår och jag har ljust hår
Saga-Du har längre hår än mig

20. Hur vet du att mamma älskar dig?
Siri-För att du säger det på kvällarna
Saga-För att vi är snälla ibland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad