måndag 18 maj 2015

Måndagsprogram

Måndag är lika med träningsdag med mammabootcamp på schemat. Tyvärr blev vi meddelade om
inställd träning igår pga sjukdom. Som tur var min vapendragare Cha-Cha på hugget och frågade om vi inte skulle ta saken i egna händer och gå och träna i alla fall (måste medge att jag hann föreställa mig en slapp måndag innan hon fick mig på andra tankar) Sagt och gjort, måndagsträningen avklarad och en hel del goda och givande diskussioner avklarade.

Träningsdag betyder också tvättningsdag (nå jo, nog tvättar vi oss fast vi inte tränar också). Men nu råkade det sig att Saga ville bada balja och gissa vem som är snabbt på plats när det tappas med vatten. Nå Signar förstås. Samma dragningskraft som klirret i diskmaskin eller öppnandet av ytterdörren.
Så härligt att se de här två leka också. För varje dag som går blir glädjen och gemenskapen större. Snart kommer han förhoppningsvis att kunna vara med och leka "på riktigt". 
Allt sånt en måndag som denna.

1 kommentar:

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad