lördag 23 maj 2015

DIY och pysseltips

Egentligen borde jag har oljat trappan till lekstugan igår, men det fanns så mycket annat att pyssla med som var mycket roligare, så det får snällt vänta. Istället pärlade jag ihop två blompinnar till planteringarna på lekstugetrappan.
Fåglar av nabbipärlor efter modell av @kreativakarin. Limmade på blompinne med limpistol.
Den ombrefärgade krukan är en stor konservburk som jag spraymålat (och gjort några hål i bottnen på). Favorit i repris, ett par urväxta och ej längre vattentäta stövlar fungerar också fint som krukor. Dessutom tycker flickorna att det är väldigt kul och de är mån om sina stövlar och blommor (än så länge, fråga igen om ett par veckor!?) 

2 kommentarer:

  1. Jättefint, vilken bra idé med fåglarna! : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack, javisst blev det genast mycket trevligare på trappan även om det nu inte riktigt var min egen ide ;)

      Radera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad