torsdag 28 maj 2015

3-0

Vi har nu tre nätter bakom oss med projektet sluta nattamma-börja sova och jag vågar nästan påstå att det går riktigt bra. Det var egentligen bara första natten som han gallskrek och protesterade. Andra natten vaknade han nog flera gånger men lade sig "snällt" ner i sängen igen när jag förde honom på ryggen (skulle vid det här laget underlättat en hel del om man hade haft en tutt/napp att stoppa i munnen istället) Har inte pratat med honom överhuvudtaget innan det blivit morgon. Den här natten, den tredje i ordningen utan nattmat vaknade han först kl 04.30, då protesterade han lite och det tog nog en god stund att få honom somna om. Men kanske efter ungefär en halvtimme somnade han om igen och vaknade för dagen kl 07.30. Summa sumarum Jessica-Signar 3-0. Kvällsamningen fortsatte jag med i vanlig ordning och kommer nog göra en tid ännu. Men vågar jag hoppas att det värsta är förbi och nattamningen tid är över? 
Nöjd och glad vinnare på jobbet. Vågar inte påstå att jag är pigg, men hur som helst är jag en vinnare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad