onsdag 8 april 2015

Den nakna sanningen och problemområden

Det finns ett par problemområden i det här huset när det kommer till rådd. (För nej, vi bor inte i det perfekt städade och ordningsamma hemmet vi heller, även om jag vet att det vore Jens högsta önskan) Köksbänken är ett problemområde, och det tror jag inte vi är ensamma om. Har för mig att det är rätt vanligt att det samlas post, nycklar, kvitton, teckningar, telefoner. laddare m.m i köket. I alla fall på en av våra bänkar, och det är vi ganska skyldiga till allihopa. Vårt andra problemområde är "matsalsbordet" i vardagsrummet, där är det ständigt någonting på gång. Symaskiner, vattenfärger, nabbi, kritor, papper, lim, saxar eller som just nu ett hav av dekorplast.
Men det största problemområdet och det jag är mest trött på är utan tvivel bänken i grovköket.
Det är ständigt ett kaos och det ligger kläder överallt. Hit slängs det kläder, både rena, smutsiga och halvrena. Det är faktiskt inte mina kläder och inte är det Jens heller, utan det är flickornas. Det är klänningar och det är pyjamas, det är kjolar och det är byxor, det är blusar och det är strumpor som saknar makar. Jag plockar och jag sorterar, men det tar aldrig slut. Det fylls på mera hela tiden.
Hur vi skall göra för att slippa det här eländet har jag ingen aning om, har verkligen försökt få dem att hålla helst lite ordning. Men hallå, vilka barn gör nu det egentligen!? Och skall jag vara riktigt ärlig så finns det ju nog ett problemområde till också och det finns uppe i vårt sovrum och det är till 100% p.g.a. mig. 

Har du några problemområden? Är det du eller någon annan i ditt/ert hem som förorsakar dem?

3 kommentarer:

  1. O, ja - problemområden finns det minsann här också. Köksbänken förstås, men också hallen med alla dessa skor och ytterkläder... Vi är ännu av praktiska skäl lite dåliga på att använda grovingången i källaren så... Inbillar mig att det blir bättre med den trappa som ska komma längs med husgaveln sen, men det får vi allt se. 😉

    SvaraRadera
  2. Hittade din blogg för en tid sen och nu kikar jag in varje dag. Så fin blogg du har. Och oreda det finns också hos oss. Vårt Köksbord har 6 platser men oftast ryms bara 3-4 pers. Resten är täckt av veckan tidningar, flickans pyssel som e på gång, lillebrors spytrasor, blanketter som väntar på att bli ifyllda osv.

    Och sängkammaren vågar jag nästan inte nämna heller ;)

    SvaraRadera
  3. Köksbänken verkar vara ett problem hos alla. :) Även hos oss... Och fast hur mycket jag försöker hålla efter oredan där så lyckas jag aldrig.

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad