tisdag 9 december 2014

Julkaos och julros

Jag hör inte till den skaran som håller på med massiv julstädning av skåp och lådor, skurning med rotborste och tanborste samt dammtorkning i varenda vrå. Julen har kommit alla år i alla fall och bra har det gått. Den vanliga städningen har fått duga + att man kanske plockat i ordning lite bättre än vanligt. Ägnar hellre min tid innan julen åt pyssel och andra roliga saker. 
Ända tills nu, när jag plötsligt fick jag ett ryck att röja på övervåningen. Jag möblerar om, jag tömmer lådor, jag städar skrubbar, jag kastar ut möbler osv. Tanken är god och min plan är bra, men efter två dagars röjande är det ganska kaotiskt här kan jag lova. Effektiviteten är inte direkt den bästa heller med barnen som (st)hjälpredor. Men ge mig ett par dagar till så kommer det att bli riktigt bra. Jens tvivlar.
Om inte annat så har vi nu det fint på trappan. Julrosen fick vi till gåva igår och det var tur att inte den oanmälde snälla gästen fick för sig att vilja gå upp på övervåningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad