tisdag 16 december 2014

En vecka kvar

Jag brukar alltid och nu menar jag verkligen ALLTID vara sist ute med julförberedelserna. Julkorten skrivs i sista stund, julklapparna handlas och tillverkas i sista minut, paketeringen sker kl 01 natten före julafton, tar en runda med dammsugaren på förmiddagen på julafton och kokar det sista julgodiset samtidigt som julgröten kokas. Ingen stress, men varför göra det idag som man kan skjuta upp tills imorgon?! Tidsoptimist nummer ett här hej. Men vet ni vad, på flera av punkterna är jag redan färdig och det är hel vecka kvar till julafton. Jag känner nästan inte igen mig själv, kanske jag i samband med nya titeln trebarnsmor blev både äldre och klokare samtidigt.
Med andra ord tar vi det med ro här. Idag stod ännu en julfest på programmet, och vi avslutade terminen med sångstund och lek. Väl hemma igen och alla samlade tillverkade vi de sista detaljerna till julklapparna och den biten är nu alltså också avklarad. Nu har jag en vecka på mig att paketera allt, det borde jag väl klara utan att sitta här på golvet bredvid granen natten till den 23:e som vanligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad