måndag 3 november 2014

Nya bordet

Lastpallsprojektet är klart, vårt nya vardagsrumsbord är på plats. Efter mycket möda och lite besvär är bordet äntligen hemma. Jag som är optimist och tror att allt är mycket enklare och lättare än vad det är blev nog lite överraskad över allt jobb med pallarna. Tidsoptimist är jag dessutom och trodde att allt skall gå i en handvändning. Det var kanske inte riktigt så den här gången (heller). Men med hjälp av pappa med sågandet (pallarna var inte identiska så vi var tvungna att såga lite) och slipandet gick det riktigt bra och mitt tålamod räckte till när det kom till målandet. Efter tre lager med färg på samtliga pallar kan jag nu tala om för er att en lastpall har oväntat många sidor och kanter. Men som sagt nu är det klart och jag är mycket nöjd över mitt verk. 
Synd bara att ett projekt leder till ett annat. Nu "borde" vi skaffa en ny matta och en ny tv-bänk också så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad