torsdag 13 november 2014

Hej där klädprojekt

Dagarna rusar iväg, som vanligt och projekten avlöser varandra. Det senaste i projektväg anlände i fyra stora lådor från Ikea. Vi har skruvat, monterat och kånkat. Nu är det klart och flickorna har fått varsin garderob. Kläderna har hittills förvarats i byråer, men nu var det inte hållbart längre och lille Signar måste också få rum för sina kläder någonstans. Jag tvättar, radar och viker. Införskaffar korgar och klädhängare och ordnar upp. Men nu är vi en bra bit på väg och snart är det ordning i garderoberna, för en stund i alla fall. Flickorna är ganska hopplösa när det kommer till kläder, det byts, provas och slängs kläder i var och varannan knut i huset. Helst går de som vanligt klädda i klänningar dygnet runt. Jag hoppas verkligen inte lillebror blir likadan klädbestämmare, för helst en garderob skulle jag vilja husera över förutom min egen.
Hej där!

6 kommentarer:

  1. Vilka garderober tog nivi är också i garderob världen nu och funderar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev billigaste möjliga från Ikea, Dombås.

      Radera
  2. Här provas det också kläder hit och dit flera gånger om dagen. Blev en chock för mig när flickan började husera när vi är vana med killarna som tar på det man lägger fram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas verkligen inte de smittar lillebror också, för jag orkar verkligen inte med en till ;)

      Radera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad