måndag 3 november 2014

Första hjälp

Tyvärr har äpplet fallit väldigt långt från trädet när det kommer till mig och min mamma, i alla fall när det gäller yrkesvalet. Min mamma är utbildad hälsovårdare och vården ligger henne varmt om hjärtat. Första hjälp hör också till hennes intresse och hon håller första hjälp kurser enligt Röda korsets krav åt privatpersoner och företag. Hon har precis i dagarna startat ett eget företag, Hjärtpunkten. Behöver du eller någon du känner utbildning inom första hjälp, kontakta min mamma så hjälper hon dig. Hjärtpunkten hittar ni på FB, här. Hemsida kommer inom kort.

Ikväll var det Siris tur att för första gången bekanta sig med första hjälp. Hon fick följa med mommo som höll kurs för en grupp barn som lärde sig hur man går till väga om olyckan är framme. Jag hoppas mommos intresse går i arv till Siri istället.

2 kommentarer:

  1. Tack för reklamen! :) Fastän du inte valde samma yrkesbransch som mig så har de aktiviteter vi gjorde tillsammans när du var barn blivit dina stora hobbies, så som att pyssla, sy och baka. Jag är stolt och glad att du gör det med Siri, Saga, gudbarn och andra barn på besök. Väntar med spänning på hur Signar kommer att delta i era aktiviteter :)
    PS! Hälsa Siri att mina glasögon fick första hjälpen på vår lokala optikaffär idag. Efter undersökning konstaterades ingenting bryter eller av så med rätt behandling åtgärdades skadan lätt! DS!

    SvaraRadera
  2. Och jag är dig evigt tacksam över allt du lärt mig och hoppas nu kunna föra det vidare i min tur.

    Vilket tur att det gick att åtgärda glasögonen!

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad