måndag 20 oktober 2014

Ny möbel

Vi har ett nytt projekt på gång (igen) jag och pappa. Vi slipar, sågar, donar och vi målar. När vi är klara hoppas jag givetvis att jag kan ta hem  palltraven och använda den som möbel. Så här såg det ut innan vi började. 
Givetvis är det tänkt att bli ett nytt soffbord. Typ 10 år efter resten av världen kom jag också på att jag vill ha ett bord av lastpallar. Egentligen är det väl nog egentligen ett annat bord jag drömmer om, men med små barn i huset känns det mer än onödigt i investera i ett nytt bord i dagens läge. Det här får lov att duga så länge. Borde inte bli så känsligt för små repor eller tuschteckningar. Dessutom med en karl i huset som är fraktare i grund och botten känns det som om lastpallarna hör hemma hos oss.

2 kommentarer:

  1. Här finns också en likasinnad, som håller på med exakt samma sak. Började i somras, fått målat en lastpall...men med tre barn i huset blir det tyvärr inte så mycke gjort. Få se om det lämnar så länge så jag tröttnar på det o lämnar projektet..;)

    Gillade annars ditt förra inlägg...med "lekrummet" i vardagsrummet. Så trevligt att se såna bilder hos andra också :)

    h. "Jeppisbo"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet precis hur det är. Mina pallar har stått i garget flera månader utan det minsta behandling, men nu så är vi äntligen på gång. Hoppas du får ditt projekt klart du också.

      Radera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad