torsdag 16 oktober 2014

Det sitter väl i generna

Nu har vi blivit två om symaskinen, Siri sydde sina första alster idag. Måste säga att jag faktiskt underskattat henne tidigare och inte låtit henne sy trots många önskningar. Men det gick faktiskt riktigt bra och efter lite övning behärskar hon maskinen riktigt bra. Hon har själv mätt, klippt och sytt band till hela familjen idag. Gissar att vi fortsätter med samma program imorgon. Tur att min samling med små restbitar är ganska stor så hon lär får nog hålla på ett tag.
Försökte slippa till maskinen jag också mellan varven hon mätte och klippte. Detta blev min skörd, två matchande rosettmössor till flickorna.
Eget mönster, med idéen och inspirationen kommer nog från internätet. 

2 kommentarer:

  1. Åååh, vilka jättefina mössor!!! Duktiga du. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack snälla du och kram tillbaks!

      Radera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad