tisdag 30 september 2014

Fönstertvätt

Så som hos många andra är det fönstertvättning som står på schemat i det här huset som bäst. Absolut en av nackdelarna att bo i ett hus med många fönster. Det må var ljust och fint och alla sorter men fy farao när alla de 30 fönstren skall tvättas. Nu är det ett år sedan de blivit tvättade sist så det är  nödvändigt. Jag är inte den som byter gardiner allt för ofta, men nu var jag verkligen trött på de gamla köksgardinerna så det fick bli en ny uppsättning till fönstren i köket. Idag håller jag till på övervåningen och jag börjar som tur närma mig slutet på tvättningseländet. 80 av 120 sidor tvättade. Slut på kaffepaus och klagovisa, dags att fatta Kärcher igen.
        
Morgonsol på nytvättade köksfönster

2 kommentarer:

  1. Men det är en tur att Kärcher finns, nu är det ju NÄSTAN roligt att putsa. Snygga gardiner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo men bara nästan ;) Tack jag är riktigt nöjd!

      Radera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad