torsdag 19 juni 2014

Sagas verk

Med Siri så finns så gott som varje litet framsteg och varje ny lärdom dokumenterad. Det finns i bloggens arkiv bara att bläddra bakåt och läsa vid vilken ålder den första skeden potatis svaldes, när första tanden kom, när första steget togs, när första pottbesöket klarades av osv osv. Saga, den eviga lillasystern hon bara hänger med. (Ibland undrar jag om man överhuvudtaget kommer att lägga märke till trean, när man nätt om jämt noterar tvåans framsteg) Okej, lite överdriver jag. Visst finns vissa framsteg dokumenterade för Sagas del också, men inte på långa vägar i samma utstäckning som Siris.
 - Nämen si, nu ha hon lärt se ti rit. Det konstaterades mitt i allt för ett par veckor sedan. Hon har aldrig varit den som haft ro att sitta med pennor och papper. Rita en teckning eller lämna märke efter sig på golv, möbler och tapeter har gått mer än bra. Men sällan har teckningsessionerna med riktiga verktyg varit särskilt långa. Därför var det med långa ögon jag lämnade att titta på hennes alster föreställande familjemedlemmarna. Med rätt penngrepp och allt kom de här teckningarna rad på rad. Numera kan man urskilja saker och ting och det är inte bara bollar och sträck. Framsteg och nya kunskaper dokumenterade för lillasyster.
"Cirkusprinsessan" Saga 3 år 4 månader

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad