tisdag 18 mars 2014

Kalasvecka

Dags för ett par födelsedagar igen, imorgon är det min egen tur och på torsdag är det sexårsdag i huset. Min egen är väl ingenting vi firar så stort mera utan det blir mer uppmärksammhet på Siri som firar dagen efter. 
Nu har jag suttit och googlat bakverk och börjat fundera på bakning inför söndagens kalas. Förhoppningsvis har sexåringen inte så speciella krav på tårtan, kunde gott och väl tänka mig den enklaste vägen och beställa från bageriet den här gången också.

Två sockerstinna systrar på det senaste kalaset. Förhoppningsvis blir det lite längre paus på kalasandet efter den här vecksan. 

2 kommentarer:

  1. Jag har just städat min receptpärm och plockat fram några glömda klassiker som jag tänkte baka till stundande kalas. Vår kalasrumba börjar på söndag, tror det blir 4 kalas på en vecka. Pust! Men kul är det! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoho, ni har nog att stå i de närmaste dagarna nu då. Vi har "som tur" bara två kalas. Ett på söndag och ett litet på tisdag med två av kompisarna. Vi har inte startat igång med det stora barnkalas-ståhejet ännu :)

      Radera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad