onsdag 5 mars 2014

Databekymmer

Vår Macbook Pro bråkar sällan och aldrig, det är bara att tuta och köra. Men i måndags tänkte den skrämma slag på mig och det som inte får hända hände. Mitt i allt blev det svart i rutan och när jag startade om den fungerade inte Iphoto av någon konstig och oförklarlig anledning. Det vill säga programmet där alla mina 1000-tals bilder från de senaste två åren finns. (och ja ja jag vet att man skall säkerhetskopiera och alltid ha sin bilder sparade på flera ställen) Nu har jag inte det och rädslan över att förlora alla bilder går inte att förklara. 
Men tacka vet jag dagens teknik och en mer teknisk syster och svåger än mig. Syster (400km bort) loggade in på vår dator och "trixade lite" medan jag nattade barnen. När jag kom ner igen var datorn återställd och mina bilder tillbaka i rutan. Stenen som föll från mitt hjärta lättade upp mitt liv ordentligt.
Tuuusen tusen tack bästa ni! Jag kan lovar på hedersord att säkerhetskopiera i fortsättningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad