söndag 1 september 2013

Måla måla


Jag hittade en gammal gul pall hemma i Böle som min pappa snickrat någon gång i sin ungdom. Det lilla bordet fick vi av Siris gudmor, det har hon haft i sin lekstuga någon gång på 60-talet. Möblerna behövde lite kärlek och målfärg, i somras slipade jag av dem och grundmålade i samband med de övriga lekstugemöblerna. Men så lämnade möblerna att stå i garaget halvfärdiga i väntan på slutfinishen och de perfekta verktygen. I helgen kom jag äntligen till skott och fick de rätta verktygen införskaffade, vit sprayfärg, virkad duk och hårt papper. Pallen fick sina vita stjärnor och bordet sitt fina spetsmönster, äntligen klara att flytta in i lekstugan tillsammans med de andra möblerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad