måndag 17 juni 2013

En Vasadag

Siri hade bokat dejt med sin farmor idag och jag smidde planer för min och Sagas dag. Jag drog verkligen en rövare när jag packade ihop oss i bilen och körde oss till Vasa. Saga är ju nämligen lite av den livligare kalibern och att sitta still och framför allt i vagnen är inte hennes favorit göra. Se och upptäcka så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt passar henne bättre. Men jag tänkte, ähh vad tusan, det är väl bara att åka hem igen om inte sällskapet uppför sig. Hör och häpna, det gick över allas förväntan och jag vågar nästan påstå att hon slår många tvååringars shoppingrekord. Affär efter affär avverkade vi, med lite mat- och aktiveringspauser samt en powernap där emellan. Vi hittade tyvärr inte det vi sökte, men kanske mycket annat istället. Nästan 10 h senare var vi hemma igen för att avsluta dagen när Saga skrev vara-snäll-och-lydig-hela-dagen-historia och sitta-still-i-vagnen-historia


Två urusla mobilbilder är bättre än inga bilder alls

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad