måndag 11 mars 2013

Eländiga stenar

Plötsligt var det måndag igen och flera dagar har flugit förbi sedan senast. Det blev lite sjukstuga IGEN och humöret dalade samtidigt som mina krafter. Det här gången var det min tur. Jag blev en erfarenhet rikare (?) när jag tidigt på fredag morgon stiftade bekantskap med njurstenar jag inte visste att jag hade.  Ett sjukhusbesök, x antal värktabletter och två soffdagar senare är jag nu återställd och glad igen. Men det var sannerligen ingen rolig upplevelse och jag hoppas jag slipper ha att göra med stenarna igen. 

I övrigt har jag njutit av det fina helgvädret (men mest genom fönsten) och harmat mig över missad födelsedagsbjudning hos pappa. Men jag har i alla fall fått lite tid med syster och Bene över helgen och fått glädja mig åt att alla andra familjemedlemmar var friska och fick tid med varandra istället.


Nu hoppas jag VERKLIGEN att sjukdomens tid är förbi. Ny vecka, nya tag...igen

2 kommentarer:

  1. Jag visste inget om detta då jag var hos er idag...å du säger inget. Stackarn! Måste ha varit riktigt jobbigt. Hoppas de håller sig borta nu, stenarna. Tack för idag annars.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej vi hann väl inte så långt ;) Det var verkligen jobbigt så länge det varade, men nu är det över och som sagt hoppas jag också att de håller sig borta i fortsättningen.

      Radera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad