onsdag 23 januari 2013

Träningsstart och motionspass

Igår kom jag äntligen igång med träningen igen. Det var kursstart för Zumba Sentao här i byn. Jag fick i höstas ett motionspass från vuxeninstitutet som jag ännu inte använt mig av. Nu kom det passligt fram ur mina gömmor och måste ju givetvis användas. Visst känns det i kroppen idag att den inte behövt jobba så mycket på sistone. Men skönt och behövligt att komma igång igen.

Ett motionspass är som ett 10 ggr kort. Man kan enkelt och flexibelt plocka ihop ett eget motionsschema. Man behöver inte binda sig till en kurs, utan man kan pröva på olika kurser och variera sin träning. Klicka på bilden så kommer du till vuxeninstitutets sidor och kan bekanta dig med kursutbudet och hur du köper motionspasset.

4 kommentarer:

  1. Jag skulle gärna höra kommentarer på Zumba Sentao :) Har inte provat på det men hoppas jag ska ha möjlighet till det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var riktigt roligt. Bra med variation med zumba och lite styrketräning. Inte så svåra stegserier och kombinationer så det var lättare att hänga med än vanlig zumba. Men tiden (45min) gick allt för fort och jag hade gärna fortsatt en stund till.

      Radera
    2. Låter kul! Zumba abstinensen börjar bli stor nu, och jag väntar tills jag får skaka rumpa igen :)

      Radera
    3. Det kan jag tänka mig. Men snart snart skall vi hoppas att det blir din tur igen :)

      Radera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad