måndag 14 januari 2013

En helg i jobbets tecken

Jag har givetvis jobbat hela helgen, därav tystnaden. Men nu är ställningen återställd och jag är åter ledig hela veckan. Eller ledig och ledig, det är min tur att sköta ruljansen hemma. Ibland är det faktiskt mera ledigt att befinna sig på jobb än att vara hemma. Men jag är ledig från jobbet med högre timpeng.

Här har ni vår senaste väldigt kära familjemedlem, Soufi (eller Såfi som Saga kallar henne). En vit, långhårig, skällande sak. Som gärna tar promenader i koppel och gillar att bli ompysslad och ihågkommen. Utlöser inga allergier, kissar inte inomhus (eller överhuvudtaget någonstans), fäller inget hår. Hon är säkerligen det närmaste vi någonsin kommer att komma i husdjurs väg. 

1 kommentar:

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad