onsdag 5 december 2012

Onsdag


Temperaturmätaren i bilen visade på -20 grader på förmiddagen när vi begav oss lite norrut. Solen sken och det var gnistrande vackert och vitt i naturen. Ingen trafik, snarkande barn i baksätet och det var nästan lite terapi att susa fram på riks8n. Jag hade tom av radion i bilen (tant).
Vi landade i Kvevlax hos vännen och hennes två döttrar, efter ett litet quickstop på Brändö vid Säde. Det var allt annat än terapi. Fröjd för ögat men allt annat än fröjd för själen med två barn i släptåg. Jag gör inte om det.
I Kvevlax var det bara att vara, blev servade med mat och dryck och fick snusa lite bebis.
På hemvägen tog vi en runda via Prisma, vilket inte var det smartaste draget. Vi var ju inte direkt ensamma i den affären. Ni kom väl ihåg att handla mat ni också som alla andra idag? Det är ju nämligen röd dag och affärerna är stängda imorgon. Bäst att bunkra upp, eller!?  Nåja, ut kom vi med det vi skulle ha och lite till kanske. Som tur är hade vi 80 km att köra innan vi var hemma och min puls hann lägga sig och svetten torka in. Barnen snarkade i baksätet och jag körde favorit i repris med avstängd radio och njöt av lugnet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad