torsdag 27 december 2012

Julförberedelserna


I vanlig traditionell ordning tillverkade vi julkorgarna dagen innan julafton hemma hos pappas granne. Det enda som var annorlunda i år än tidigare år var att syster saknades och att korgtillverkningen skedde på dagen. Uppesittarkvällen fick jag spendera på jobbet istället. Julklappspaketeringen som av någon konstig anledning ALLTID lämnar till sista stund och natten innan julafton borde därmed ha varit färdig tidigare den här gången. Men nej, visst satt jag på golvet i halvmörker mitt i natten efter avslutat jobbskift och paketerade i vanlig ordning. Att man inte lär sig. Men färdig blev jag med alla som skulle delas ut på julafton och några timmar fick jag sova innan det var dags att vakna till julaftonen och julfirandet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad