tisdag 20 november 2012

En lös tand

Idag stod ett besök hos tandläkaren (läs tandsköterskan) på programmet för Siri. Hon visade lite motvilligt upp sina 20 mjölktänder. Det konstaterades att den ena tanden var lite lös* och snart** har vi förmodligen den första gluggen i munnen. Detta har givetvis varit kvällens samtalsämne och det har varit lite svårt med både måltider och drycker, många gnuggningar och en och annan titt i spegeln. Morfar som kom på besök fick bevittna den första lösa tanden. 
Även lillasyster fick sina 16 tänder besiktade och godkända i samma veva. Kanske jag också borde ha gapat upp och blivit besiktad på samma gång, eftersom jag ändå satt i stolen med ett barn i gången i famnen. Men jag gissar att mina tänder kanske inte skulle ha fått samma beröm.

*vilket hon också påpekat några gånger tidigare, men som jag avstyrt och inte trott på. Kompisen Minea håller på och tappar sina tänder och jag trodde givetvis att det var ett önsketänkande och en inbillning...oj så fel jag hade. Förlåt Siri!
**Siri trodde givetvis att den skulle falla redan ikväll. Jag gissar inom några veckor.

2 kommentarer:

  1. Nämen redan!? Tå di var så stor så fort småtrollen våra...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tydligen...jag hade nog inte väntat mig det ännu heller. Men tydligen är det bara att hänga med och konstatera att småtrollen blir stora :)

      Radera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad