måndag 17 september 2012

Ätit i helgen

Kardemummagumman hade för en tid sedan ett recept på sin blogg som fastnade i min hjärna. (Kan bero på att det innehöll kondenseradmjölk, som verkar vara min favorit). Men eftersom vi har en mjölkallergiger i familjen är det ingen kaka man svänger ihop för att äta själv (ja med lite hjälp av två barn då förståss med det räknas inte). Men i lördags hade vi gäster och då passade jag på att testa receptet. Och visst blev den precis så god som jag hade tänkt mig. Alla åt med stor aptit, liten som stor.


Kolatårta med daimgrädde och jordgubbar

Receptet hittar ni här

2 kommentarer:

  1. Just nu, då jag redan är så hungrig, och gärna skulle sluka en sån helt själv..ja då måste jag förstås kika in här å bli ännu mer sugen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch :) Det blir att åka via affären och införskaffa lite kondenserad mjölk nu.

      Radera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad