tisdag 19 juni 2012

Åskmoln

Under dagens lopp har jag flera gånger varit tvungen att känna efter så det inte har börjat växa horn i pannan på mig. Jag kan inte förstå att en fyraåring kan suga musten ur en gång på gång dagen igenom. Under tiden vi hade kaffesällskap imorse gick det lite bättre sen bar det bara utför. Hon har blivit en riktig skitunge för att vara helt ärlig. Sparkar, slår, ropar, skriker, smäller i dörrar, plågar sin stackars lillasyster osv osv osv i all oändlighet. Nu sover äntligen ungen och jag pustar ut. Egentligen borde jag ge mig ut i spåret och springa av mig lite ilska. Men istället sitter jag vid datorn, fixar lite dataarbete åt Jens, vräker i mig en godispåse och tycker allmänt synd om mig själv. Snälla gode gud, ge mig inga horn under nattens lopp, ge mig en bättre morgondag och gamla goa Siri tillbaka. Tack!

9 kommentarer:

  1. Känner så igen mig. Idag har hela dagen varit fylld av hot, skrik och arga miner. Blir så trött på E, hon lyder inte ett dugg och ska bara streta emot allt! Och stackars Oliver får ta sin beskärda del han också. Hoppas att ingen av oss får horn inatt. Jag äter Marabou.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra att jag har sällskap. Jag tycker också det värsta är när hon inte lyder. Hon bryr sig inte överhuvudtaget vad man säger. Det spelar heller ingen roll vilka bestraffningar man ger, hon gör samma saker om och om igen i alla fall. Jag blir sååå trött på henne. Jag hoppas verkligen det börjar vara på övergående, för så här kan vi inte ha det.
      Jag klarade mig från hornen ännu en natt, hoppas du också är hornfri ;)

      Radera
  2. Håller tummarna för att du är hornfri och att Siri är som förbytt till morgondagen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, inga horn ;) Vi skall hoppas på det bästa. Jag har en liten hållhake idag, vi skall se om det fungerar.

      Radera
  3. Vi har det precis likadant här!! Så jobbigt!

    SvaraRadera
  4. Det är tydligen 4-åringarnas melodi just nu, och jag har 2...
    Att de kan trotsa så mycket!!
    Jag åt glass... Hoppas på bättre dagar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag fattar inte varifrån all ilska kommer. Ibland är jag rädd att det är oss och våra uppfostringsmetoder det är fel på. Men det är skönt att höra att det är lika på fler ställen. Jag hoppas som sagt att det är på övergående, för jag står snart inte ut med hennes trotsande och hemska beteende.

      Radera
  5. ja du, du vet vi har ju det precis likadannt..när månne det sluta?! hur blev de så här?! hoppas dom e snälla å uppför sig på fredag så får dom ha playdate på fredag...=) När åker ni ner?
    Milla

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad