lördag 26 maj 2012

Trädgården

  

Det är lite tomt och skralt i vår sk. trädgård. Det närmsta man kommer i blomväg är väl maskrosorna i gräsmattan. Och förstås de två små planetringarna jag åstadkommit på trappan och mjölkkannorna vid garaget. Men hej, man skall inte klaga, för ett år sedan såg det faktiskt ut så här på vår gård. Sedan dess har vi fixat både gräsmatta och asfalt. Trädgården tar väl sig med åren, för vart har vi bråttom, vi har ju hela livet på oss...förhoppningsvis...

*inatt när jag kom hem ur jobbet mötte jag en Smurfelina på gräsmattan. Siri berättade glatt imorse att hon fått den i present av min mormor. Tack!

8 kommentarer:

  1. Du har iallafall gjort mer än vad jag gjort :)
    Och jag har inte bråttom alls, för jag tänker aldrig röra trädgården. Så det så!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, men då är det ju enkelt...och tänk hur skönt!

      Radera
  2. Vilken fin Smurfelina!!

    SvaraRadera
  3. Låt det ta sin tid! Här tänker vi likadant!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst, men ändå vill man ha någonting och helst all. Fast man beslutat att låta det ta sin tid och fixa litet åt gången. Dessutom är jag ingen trädgårdmänniska egentligen, jag vill lisksom att saker och ting skall sköta sig själv. Så jag borde egentligen nöja mig med asfalt och lite gräsmatta :D

      Radera
  4. Tuijor och olika barrväxter, gärna med lite stenar bredvid (och kanske någon perenn), brukar oftast bli riktigt fina "planteringar"! Dessutom tacksamt lättskötta! :)

    SvaraRadera
  5. Det är nog något sånt jag har i bakhuvudet. Jag är nämligen inget stort fan av trädgårdsarbete. Så det skall nog vara lättskött för att jag skall kunna ha det :D

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad