torsdag 26 april 2012

En lika grå torsdag

Vi går samma öde till mötes idag. Grått och regnigt, grinig Saga och trött mamma. Idag var vi tvungna att inhibera den inplanerade lekdejten för dagen. Flickorna har dragit på sig en envis förkylning som jag trodde var på bättringsvägen. Men inatt har Siri hostat värre än någonsin. Jag räknar nästan minuterna tills middagsvilan skall infalla. Vi lär sova alla tre idag, den som kommer och stör eller väcker oss är illa ute. Tills dess skall jag dricka kaffe och äta upp resterna av gårdagens kaka.

Tur att man har en storasyster att ta till när man själv inte når upp till skåpen.


2 kommentarer:

  1. Inte skoj med sjuka barn! :( Kombinationen kvällsjobb+barn som inte sover är ingen höjdare, I know. Hoppas de kryar på sig snabbt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är verkligen ingen bra kombination. Men jag hoppas det tar sig med förkylningarna. Nu har vi sovit ett par timmar hela bunten och är pigga och glada igen. Jag är redo för en kväll till i jobb :D

      Radera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad