torsdag 29 mars 2012

Positivt tänkande

Siris trotsande håller på att äta upp mig inifrån. Hon hör absolut ingenting och bryr sig fullständigt skit i vad som sägs och påpekas. Hon är sannerligen en bestämd dam med en vilja av stål. Jag hoppas det är på övergående, annars lär jag vara fullständigt tunnhårig och gråhårig inom kort. Det går alltid bättre när Saga sover och vi är ensamma jag och Siri på eftermiddag. Jag tackar högre makter att Saga fortsättningsvis lägger sitt 4-timmars sovpass dagligen. Det är fyra timmar av någorlunda lugn och ro och vi kan fokusera på att umgås och ha roligt tillsammans bara Siri och jag. Som tur är det just de stunderna man minns bäst och de jag vill lägga bland mina memoarer.



Jag fokuserar på stunder som denna istället

2 kommentarer:

  1. Jag känner helt igen mig i din situation. Vår tjej är i samma fas. Ibland skulle man gära vad som helst för att få slut på tjafset. Skönt att jag inte är ensam:).

    SvaraRadera
  2. Känner igen det du säger + att vi använder oss av ett irriterande ordförråd dessutom kiss å bajs dagarna i ända :(

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad