måndag 6 februari 2012

Familjen växer

Det började med hundarna Rufus och Milo*. De hängde med i vått och torrt, blev utsläppta och insläppta, matade och tvättade. De hänger fortfarande med rätt ofta och jag må då säga att det är de mest lättskötta husdjur jag haft att göra med. Allergivänliga också.

I höstas hade vi en del kompisar** på besök nu som då, oftast olika kompisar från dag till dag. Sedan julen har det däremot varit frågan om samma kompisar, eller jag vågar snart börja kalla dem familjemedlemmar. Tony, Isadora och Ingo flyttade hit med oss från Hotell Gyllene Knorren. Hänger här varje dag, leker, bygger pussel, busar, äter och stökar till.

Den senaste i raden av låtsaskompisar och nya familjemedlemmar är Åke. Desto mera kan jag inte säga om honom, men han tycks vara en prima typ, kompis med Tony och ringer troget flera gånger per dag.

*Vi pratar alltså Siris låtsashundar
** Nu pratar vi Siris låtsaskompisar

4 kommentarer:

  1. Oj - spännande rubrik där! Men det var ju inte som jag trodde... ;)

    Hihi, så bra att inte behöva leka ensam om dagarna! Här hade vi också en lång period en kompis. Det var så pass så jag nästan fick börja duka bordet åt kompisen :D Men nu har han lämnat oss...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe...nej inte "på riktigt"
      Här har det nog både dukats fram och det matas. Ibland i affären blir det kris om Tony skall ha en ny tanborste och så får har inte det ;)

      Radera
  2. Jag har nog bottnen kvar till photoshop!Så om du vill ha så kan du skicka info på mejlen min så kan ja fyll i å mejl bilderna till dej!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj kanon...det vore nog super snällt. Jag mailar och så får du fixa när du har lust

      Radera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad