tisdag 20 december 2011

Emot mina principer

Ikväll gjorde jag något eller tom två saker jag inte skulle göra. Fel 1...jag köpte en julklapp till åt Siri. Fel 2...jag köpte en Zhu-Zhu pet.
För att förklara mig själv och rädda mitt skinn så kan jag bara säga att jag fick en ide. Vi brukar endast köpa en julklapp åt Siri (Saga i år också förstås)* och den finns under granen på morgonen. Oftast ett tidsfördriv för att få den lååånga dagen att gå. En tradition som jag tagit med mig hemifrån.
Nu såg jag plötsligt en möjlighet att få vara ifred hela julaftonen och dona med julmaten och övrig service utan barn i släptåg. Och det tack vare detta lilla odjur. Må hända att jag får jaga det under soffor och bord och tröttnar på pipandet rätt snabbt...men jag har ju ingen annan än mig själv att skylla den här gången.

*tack vare mycket släkt och vänner som överöser barnen med julklappar behöver ju inte vi göra det.




2 kommentarer:

  1. emma har en rosa o siti kommer nog att vara upptagen på julafton :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad