söndag 11 december 2011

Årets julgran


Vi har i år beslutat oss för att inte ta in någon riktigt gran ( pappa- du behöver alltså inte tänka på oss när du går till skogen för att hugga gran) Jens som lider av allergi var konstant snuvig i fjol över julen och har högst antagligen börjat reagera på julgranar också. Att köpa och ta in en plastgran har varit TOTALT otänkbart och omöjligt för mig. Nu får jag väl tyvärr börja tänka om. Men inte ännu i år, Saga kommer med högsta sannolikhet stjälpa den redan första dagen den kommer in. I år blir vi istället granlösa, vi nöjer oss med den lilla vita bordsgranen. Var jag har köpt den behöver jag knappast berätta, det borde ni veta vid det här laget.

5 kommentarer:

  1. Jag skulle heller ALDRIG ha en plastgran. Och vad hittar man för karl då?! Jo, en granallergiker... Men de finns helt snygga i "gjutet plast" vid typ FantOy för just runt 100-lappen (beror lite på hur stor man behöver).

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig sett en plastgran som skulle se tillräckligt äkta ut för att den skulle duga åt mig, så om jag var i din situation skulle jag göra precis som du, ta en vit plastgran. Den låtsas inte ens vara riktig utan är bara snygg. Grandoft fås väl på burk, så det underlättar väl lite saknaden efter en äkta?

    SvaraRadera
  3. Oh shit Daniela, menar du på allvar att man kan hitta en snygg karl i gjutet plast runt 100- lappen( låt vara att han är gran allergiker)!!! Splendid! Måste köpa på en gång!! ;-D

    SvaraRadera
  4. Jag måste ta och underöka marknaden till nästa år. Eller kanske jag fyndar någon på rea. Nu menar jag gran då, inte karl. Jag är rätt nöjd med han jag har, trots allergierna ;)

    SvaraRadera
  5. Än hur jag läser får jag inte till detdär syftningsfelet ;)

    Som tur är jag också nöjd med gubben. Trots allergin.. :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad