tisdag 11 oktober 2011

Surpuppa


Jag ger er gårkvällens i särklass grinigaste unge, Saga. Tänderna, jag skyller på tänderna.
Med en panadol i baken slocknade hon 20.30 och sov till 08.30 (med en matpaus 05.30) Jag antar att hon är förlåten, så länge hon inte tar fram den sura minen idag igen. Då kan det hända att vi följer Siris order igår kväll
-Om itt du slutar lip nu så får du ga ut i fåshton å sval åv de
(Om du inte slutar gråta nu så får du gå ut i farstun för att svalna)*

*typ...det här med att översätta dialekt till finsvenska är inte min starkaste sida

4 kommentarer:

  1. :( Stackars Saga hjärta!
    Inte så lätt att ha tandvärk, tur att Panadol finns!
    /Michaela

    SvaraRadera
  2. Haha, det var en fin kommentar. Ibland borde vårt barn göra detsamma.

    SvaraRadera
  3. Michaela-Nä, det är verkligen lite synd om henne. Man ser tanden genom köttet, men det verkar vara omöjligt att tränga genom.

    Ronja- Jo, den var klockren. Undras hur hon har lärt sig, månne det är någon som hotat henne med att svalna i farstun ;)

    SvaraRadera
  4. haha bra då storasyskonet supportar:)

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad