fredag 7 oktober 2011

Projekten

Det tog tydligen på krafterna det vi sysslade med igår hela dagen. Jag somnade när jag nattade Siri kl 21. sedan sov vi alla gott till strax för 08 idag.

Det vi hade som första och viktigaste proprojekt var att städa upp Siris rum och möblera om. Hon fick en ny möbel från Ikea för någon vecka sedan. Nu är den på plats och fyller sin funktion. Expedithyllorna måste förövrigt vara en av de vanligaste ikeamöblerna, likasom Malmbyråerna. 

Vi var tvungna att fylla frysen, igen. Jag börjar allvarligt fundera på om sambon lider av mask. Det borde vara olagligt att äta så mycket som han gör utan att det syns och lägger sig någonstans.

De sista kuddöverdragen blev äntligen sydda till kuddarna i vardagsrummet. Gardinerna kom upp för en tid sedan och nu sätter jag även punkt för det projektet.

Man kan åstadkomma mycket under en dag om man vill och orkar. Det krävs ju givetvis snälla samarbetsvilliga barn och det lyckades jag pricka in rätt bra igår. 

5 kommentarer:

  1. Vi äger BÅDE en expedit och en malm ;)

    SvaraRadera
  2. Samma här...vi äger tom två expedithyllor och två byråer nu...billiga, bra och snygga.

    SvaraRadera
  3. Har just byggt upp en expedit hylla idag =) Men jag tycker de är helt genialiska, man kan sätta vad som helst dig och så kan man ha dem rumdelare (tilanjakaaja). Så toppen.

    SvaraRadera
  4. Den första expedit hyllan vi köpte använde vi som rumdelare i vår första lägenhet också...ja de är så himla bra på alla sätt och vis.

    SvaraRadera
  5. Expedithylla ligger på min önskelista:) Snyggt med stjärntapeten!

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad