lördag 22 oktober 2011

Fläckborttagare

För en tid sedan fick jag ett paket från Buzzador fullt med Vanish produkter. Jag har nu testat de flesta av dem och jag vill inte påstå att jag är imponerad. Relativt färska fläckar gick nog bort med de olika medlen. Men det tycker jag i princip att alla tvättmedel gör om man kastar kläderna i tvätten genast (samma dag)

Om jag skulle vara tvungen att rekommendera någon av de 7 olika produkterna skulle det bli Power Spray för soffa & mattor. I alla fall blå kritstreck på ljusa gardiner(?) fick jag att förvinna.

I övrigt är det enligt mig rätt bortkastade pengar med de olika Vanish produkterna, lita inte på rosa. 
Köp istället en galltvål för en billig peng från t.ex Halpa-Halli, den kan du ALLTID lita på.


Finns det någon som är av motsatt åsikt får ni givetvis säga till, så jag inte dissar Vanish i onödan. Eller finns det någon som inte kommer överens med galltvål? Intressanta funderingar såhär på en lördag, men hej alla tvättar väl sina kläder (någongång hoppas jag)

12 kommentarer:

  1. jag håller med dig , upptäkte galltvålen för typ 2 år sen när jag googlade en svår fläk, hittade att flera "experter" inom städandet rekomenderade galltvålen å den funkade, har då inte prövat vanis men enligt dig lär jag ju inte behöva lägga pengar på det :) // anso

    SvaraRadera
  2. Jag e ju nog vanish frälst! Kanske mest då i den för vita kläder, inte för att ta bort fläckar utan för att kläderna faktiskt hålls vita! Rejält stor skillnad mot med enbart vanligt tvättmedel, enligt mej :)
    Men, galltvålen e super mot tuffa fläckar, det håller jag med om!
    /Michaela

    SvaraRadera
  3. Håller heeelt med om vanish. Funka bra om man tvätta direkt, men då föredrar jag nog olivtvålen fån Enjo. Galltvål har jag inte provat men kanske jag köper en sån nångång.

    SvaraRadera
  4. Michaela- Det kan hända, har ju som sagt inte testat så länge ännu. Galltvålen fixar allt :D

    SvaraRadera
  5. MammaMalin- Enjos olivtvål har jag inte testat, kan säkert också funka.

    SvaraRadera
  6. Vanish är super när man ska tvätta sina vita soffor! Dom hålls verkligen kritvita! :) H. Maria

    SvaraRadera
  7. Testade Vanish-påsen jag fick av dig, men tyvärr tyckte jag inte det var någon höjdare...Kör med Enjos olivtvål (superbra till det mesta) eller tallsåpa. H:Rosanna

    SvaraRadera
  8. hallpa halli funkar alltid .
    vanish håller nog kläderna vita.
    men lika löser lika funkar nog alltid (om ni förstår vad jag menar).
    hälsningar/k:bo

    SvaraRadera
  9. Håller nog med om Vanish.. Enda som hade synlig verkan var textilsprayen som rengjorde det blåa tyget på vår kontorsstol riktigt rent!

    SvaraRadera
  10. Här lyckades Adam spilla ut ett halvt rödvinsglas på vår vita vardagsrumsmatta igår kväll - fort på med massvis med salt och när vi dammsugit bort saltet gnuggade jag med vatten och galltvål...Hockus pockus och vinet var borta! Tacka vet jag galltvålen! :)

    SvaraRadera
  11. Håller fullständigt med. Vanish luktar ju skit och galltvålen tar bort fläckarna minst lika bra.

    SvaraRadera
  12. Jag brukar använda det där pulvret för vittvätt och det har jag varit riktigt nöjd med. Tvätten blir verkligen skinande vit (har ju liksom en hel del vita textilier här hemma ;)
    Skulle gärna ha sprayen för soffor, men den fanns inte på HH. Den skulle verkligen behövas här...

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad