tisdag 13 september 2011

Vinterkläder


Här och där börjar man skymta nya vinterhalare till barnen, nya höstskor till mamma och pippimössor till hela familjen. Vi är ju inte sämre vi heller. Eftersom fjolårshalaren passar åt Siri och Saga bara får arvegods har vi inget nytt på den fronten att visa. Men vi köpte en ny jacka åt Siri i Raisio, en att växa i. 
Nå nej, den är min och den är fin (billig var den dessutom). Nu skall jag samla barnen i bilen och åka till min mormor. Hittade ett mönster hos Linda på en pippimössa och en sån måste jag ju bara ha till den nya röda jackan. Om det blir jag eller mormor som stickar det återstår att se.

1 kommentar:

  1. Hej på dej! Ja men visst måste du ha en Pippimössa till vintern! ;) Kommer passa perfekt till nya röda jackan!

    Kyligare och kyligare blir det om dagarna, så snart får man nog dra fram hela vinterutrustningen!

    Ha en bra dag!

    Linda

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad