fredag 19 augusti 2011

Missförstånd

Siri bytte kläder för 83:e gången denna dag och jag sade från i på skarpen. Vi skulle ut och jag tyckte det var onödigt att smutsa ner ännu en omgång kläder.
-Gå nu genast och byt till den andra klänningen som färdigt e smutsig.
-Nää, ja vill itt
-Det spelar ingen roll vad du vill, det är endå mamma som bestämmer
Den trotsiga 3-åringen skriker tillbaka
-NÄÄÄÄ...he je faktiskt jag som BESTÄMMER, tu får bestäm på torsdagan!


Tror bestämt fröken trots har missuppfattat lite här.

3 kommentarer:

  1. Argumenten de har som treåringar är mycket svårare att möta än de tvååriga. De tänker så mycket och förstår så mycket mer nu. Man fattar varför mänskligheten hela tiden blir smartare, när man som förälder blir utmanad av sin treåriga dotter! :)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren är den bästa jag hört på länge. Så klart att ha de uppdelat enligt dagar:) Å du fick en.

    SvaraRadera
  3. Haha!Tu ska va glad et fieg en dag helst!:DHaha

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad