fredag 15 juli 2011

Kladdkaka


Som tack för maten vi fick i magen igår hade jag med mig en god kladdkaka.
Jag hittade receptet hos Kalasgott och var tvungen att pröva, eftersom jag aldrig (eller kanske en gång) tidigare bakat kladdkaka. Riktigt god och kladdig blev den, perfekt med grädde och färska jordgubbar till (och kaffe såklart)

St: Hans Kladdkaka
4,5 dl strösocker
2,25 dl vetemjöl
4,5 msk kakao
3ägg
225g smör

Rör ihop socker, mjöl, kakao och ägg. Smält smöret och rör ner. Häll i en smord och bröad bakform. Grädda i ugn ca 30 minuter, 175℃. Låt kakan stå i kylen över natten.

1 kommentar:

  1. Söt blogg du har :-)
    Skulle bli superglad om just du kolla in i min internetshop.

    www.Gniztra.com

    Finns fake piercings,smycken,smink ja allt en tjej behöver:-)
    Puss

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad