lördag 16 april 2011

Gymnastikfest

på väg på träning med mormor

Idag är det dags, dagen jag väntat på i evigheter (nästan).
I många många av mina yngre år var jag gymnast och uppträdde på nejdens gymnastikfest som traditionsenligt hålls på våren varje år. Även som äldre har jag deltagit både som ledare och gymnast. De olika gymnastikgrupperna som finns i föreningen visar upp sina intränade program, som visar lite vad man hållit på med under året. De grupper som alltid är mest underhållande och roligast att titta på är föräldra-barngrupperna. Som ni vet vid det här laget har Siri fått gå med mormor på föräldra-barnjumppa hela våren och ikväll skall de nu visa upp vad de lärt sig. Jag skall få bänka mig i publiken och titta på hela tillställningen. För ganska exakt två år sedan skrev jag så här. Hur tror ni det kommer att gå? Kommer en blödig nybliven tvåbarnsmor klara av att se sin dotter på scenen eller kommer jag att dö av stolthet? Det kommer att visa sig...

1 kommentar:

  1. Vad kul att du tittat in :) Jag brukar nog besöka dig regelbundet men som så många andra blir det inga kommentarer... Skärpning!

    Hårbandet går på ett huj bara man sätter igång. Blir säkert bra på söta tjejen på dopet!

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad