lördag 15 januari 2011

Svar på frågor del 2

Hur gick det till då du och jens träffades och så hade ni en paus hur kom ni tillbaka till varandra? och kommer det att bli tungt att vara ensam med två barn då jens e borta el ska han var ledig något extra nu?


Svar: Vi träffades i Fagerö på skolavslutningen när jag slutade nian, så jag minns inte så mycket av den kvällen ;) Skämt å sido, vi kände nog varandra innan, men det är väl den kvällen vi räknar att "vi blev tillsammans". Så 30:e maj firar vi 13 års jubileum. Vi hade faktiskt en "paus" för 5 år sedan, men jag vet inte hur länge vi räknar att den pausen varade, det var nog inte egentligen mer än ett halvår. Eftersom vi var så unga (jag var bara 16,5 år) och vi flyttade tillsammans när jag var 19 blev "allvarligt" rätt tidigt. Jag blev lite rastlös och trodde väl att gräset var grönare på andra sidan. Vi konstaterade rätt tidigt att så var inte fallet och det kändes helt enkelt inte rätt att leva utan varandra. Vi flyttade tillsammans igen efter nästan 2 år som särbos och det blev en "nystart". Men det var riktigt behövligt (jag kan ju bara svara för mig själv), efter "pausen" har alla frågetecken rätats ut och allt känns bra. Det är meningen att vi skall vara tillsammans och det kan ingen/inget ändra på.


Visst har jag funderat mycket på hur det kommer bli att vara ensam hemma så mycket med två barn. Men jag tar inte ut något i förskott, vi testar och ser hur det går. Självklart skulle jag vilja ha honom mera hemma, men att vara lastbilsägare och egen företagare så kan man inte bara ställa sina arbetstider. Får vi ett krävande barn och jag känner att jag inte orkar eller räcker till får vi ta och fundera om. 





Du verkar alltid ha så mycket energi, även fast du är gravid. Du tar hand om hus och hem (dessutom verkar baka ofta, syr gardiner etc), hinner jobba, träffa vänner och släkt o.s.v. Jag avundas att du orkar va ett "energiknippe" :) Kan du ge nåt bra tips till oss utschasade småbarnsföräldrar??
Svar: Tack. Jag har väl alltid varit lite av ett energiknippe och haft många järn i elden. Det är väl något som sitter i min personlighet och svårt att ändra på. Jag trivs med att ha fullt upp, finns det inget på mitt schema gör jag så att det finns något där. Vet inte om jag kan ge några bra tips, det är väl så olika från person till person vad man vill och orkar med. Jag anser ju att ingenting är omöjligt, och saker och ting blir så svåra och invecklade som man gör dem. 

Berätta nåt om dig själv som du tror de flesta läsare inte redan vet om.
Om du skulle välja ett annat yrke, vilket skulle det bli?
Hur tror du ditt liv ser ut om 10 år? 20 år?
Svar: Hmm, jag vet faktiskt inte vad jag skall ta och berätta då. Så här i revytider kan jag ju förstås nämna min "revykarriär". Jag har varit med och spelat revy i Böle i 15 år. Sedan jag väntade Siri har jag inte varit med på scen, utan istället hjälpt till med biljettbokning/försäljning och smink/hår. Innan det i 12 år var jag aktiv på scenen (från 13års ålder). Det började med sång och dans och med åren blev det också en hel del sketcher. Speciellt idag när det är premiär för årets revy saknar jag revyspelandet med spänningen, adrenalinet, glädjen och gemenskapen. Vad jag inte saknar är allt övande och tiden man måste sätta ner innan det är dags för premiär. Det finns ingen möjlighet för mig idag att vara med scenen, fast jag gärna skulle vilja. Kanske senare i livet är det möjligt att delta igen.
Jag har faktiskt funderat på den frågan lite nu som då, eftersom jag inte har något arbete att gå tillbaka till. Kanske jag blir tvungen att byta bransch och hitta på något annat istället. Men vad det skulle vara vet jag inte. Något som har med kundbetjäning och människor får det gärna vara. Jag har inget exakt svar på den frågan, jag måste fundera vidare.
Det här kommer låta lite tråkigt men jag har faktiskt inga större planer/visioner för mitt liv. Jag hoppas vi bor här i vår lya hela familjen, vi alla får vara friska, krya och se barnen växa upp under trygga förhållanden. Jag jobbar som frisör, kanske har jag en egen salong med några anställda/på hyrstol. 

Ni har förståss inte bott så lång tid i ert hus men jag undrar om ni kommit på några "missar"/nått ni hade gjort annorlunda?(materil/färger osv)När man bott en tid så kommer man ju på sånt som man sen "ångrar" eller tänker på i efterhand att man kunnat lösa på ett annat sätt...
Svar: Jag skulle definitivt bygga hjälpköket/tvättstugan större. Den har vi alldeles för liten och speciellt nu vintertid, när man inte kan hänga tvätten utomhus faller vi över tvättställningarna hela tiden. Så var det ju 10x10 plattorna på golvet som jag gärna skulle kasta ut då också. Så mycket annat har jag inte att "ångra mig över"

Aldrig mer klippa håret eller aldrig mer tvätta det? Frisör eller dagistant? Godis eller chips? Choklad eller vanilj?
Få ett längre liv eller mera pengar?
Tapeter eller
målade väggar?
Klara dig utan
diskmaskin eller tvättmaskin?
Inga gardiner eller
inga mattor?

Var har du din dotter i dagvård ?
Svar: Hon är i dagvård på Trollebo dagis. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad