torsdag 20 januari 2011

Ta det lugnt


En bebis av fortfarande okänt kön på 2800 g finns i min mage. Blev ordinerad vila, vila och vila. Jag har kraftigt förkortad livmoderhalsmun och är öppen 0,5 cm. Det verkar nog inte som vi måste vänta till 28:e februari på tillökning. Men två veckor till bör bebben helst hållas på plats, sen är det ok att börja komma ut ansåg farbror doktorn (som förövrigt hade bra med tid idag)
Kanske man skall passa på att kasta sig på soffan nu, jag har nämligen barnfritt hela kvällen.

5 kommentarer:

  1. ojdå, he närmar sig :D

    SvaraRadera
  2. men hu mychy ska man öppen se då?

    SvaraRadera
  3. Du ska behöva komma och visa upp dig för han jag bor med! I 9 fall av 10 så säger han rätt om det är flicka eller pojke! Roligt då man är ut i näsby och ser nån med mage så kan han klämma ur sig att dom där t.ex får en flicka, senare läser man föddaannonsen att de fått en flicka.Förstår inte hur han gör det! Lycka till då det bär iväg!

    Jessica

    SvaraRadera
  4. I min andra graviditet var jag öppen 1-2 cm redan i v. 36, men sonen föddes en dag efter beräknat datum. Fick höra att det är vanligt att man som omföderska är öppen lite innan förlossningen sätter igång på riktigt. Jag trodde hela tiden att sonen skulle födas tidigare, så det blev en ganska lång sista månad. Får se hur det blir för dig! Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Anonym1- 10 cm

    Anonym2- Jo jag har hört det att det är vanligt nog att man öppnas de första cm rätt fort. Så jag har nog inga större förhoppningar om att föda ännu. Men helst lite för fort skulle ju inte sitta helt fel.
    Tack tack!

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad