lördag 1 januari 2011

Året som gått (del 1)

JANUARI
Det gick mest ut på byggande. Vi fortsatte där vi avslutade 2009.

Siri och jag kunde vägen hemifrån och till bygget utantill . I mörker, blundades hittade vi dit.

Alla tapeter valdes ut och började komma på sina platser.

Sambon och pappa var flitiga byggare varje ledig stund. De satte in golv på övervåningen...

och jag målade, målade och målade.

FEBRUARI
Vi försökte hinna med lite annat än bygget. Vi simmade, shoppade i vasa, var på möhippa mm.
Men bygget tog nog det mesta av vår tid (förutom jobb och dagis)

Alla inredningar till kök och badrum anlände, det var en stor och spännande dag.

Även trappan anlände, blev monterad och vi fick ett "nytt" hus.

Kallt som tusan hade vi hela vintern och snön den bara vräkte ner.

Jag blev äntligen ägare till en MAC, sedan dess är vi oskiljaktiga.

MARS
Slutspurten på bygget. 31 mars skall vi vara ute från vårt gamla hus och installerade i det nya. Vi bygger så gott som varje dag och varje kväll. Vi får en massa hjälp av alla släktingar, som ställer upp med både byggande, städande och barnpassning.

 Mitt i rumban fyller Siri 2 år. Vi kalas på bygget med släkten.

Siri är mest nöjd och glad

 Flyttrumban börjar. Det är inte så värst roligt alla gånger. Tisdagen den 23 mars sover vi första natten i vårt nya hem. Det känns underbart på alla sätt och vis. Bara alla saker skulle flytta och apcka upp sig själv skulle det vara ännu bättre.
Så mycket annat hinner vi inte med i mars månad, bygga, städa, flytta, packa upp. Förutom ett vackert vinterbröllop där mitt i alltihopa.

APRIL
Glad Påsk säger den här trotsiga tvååringen. Vi har ganska grymma fighter och det är mycket gråt och låt mellan varven. (vilket tycks hålla i sig ännu)

Snön börjar smälta bort och det blir ljusare och roligare att vara utomhus.

Jag inreder mitt hem för allt vad jag är värd. Gardiner sys och det plockas och donas

MAJ
 Det bästa Siri vet är att klippa. Jag hittar små pappersbitar över allt. Den största och farligaste saxen är den bästa, bu för små pappersaxar som är lämpade för barn.

 Det blir värmebölja med härliga temperaturer både dag och natt. Vi får även hem vår nya familjemedlem, lastbilen

Vi inleder villasäsongen

och vi börjar misstänka att Siri tyvärr fått ärva sin fars pälsdjurallergi.

JUNI
Sambon avslutar sitt dåvarande jobb och blir företagare och kör egen lastbil

Vi kokar och bakar mycket i vanlig ordning. Det bästa Siri vet är att hjälpa till i köket, vispa, mäta, klotta och diska.

Det är kungabröllop i vårt västra grannland och jag far på möhippa.
Det händer saker på vår gård, det grävs, fylls och vi får en gärdsgård.

Vi firar midsommar i fint väder och vi får reda på att det har flyttat in en liten varelse i min mage.
Siri får svar på sina allergi tester, allergi mot katt och hund konstaterades.

fortsättning följer...

3 kommentarer:

  1. Får man fråga vems tapeten med rosa stjärnor är? Vilken tillverkare, minns du? Den är underbar!! :)

    SvaraRadera
  2. Den är från Boråstapeter...precis som alla andra vi valde. Den är faktist otroligt fin. Vi har den i svart också+ att den finns i ljusblått också.

    SvaraRadera
  3. Varifrån köpte ni trappan? ska snart köpa själv..

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad